انواع دستگاه شیرینگ پک:

دستگاه های نایلون شیرینگ پک بطور کلی به دو دسته تونلی و کابینی تقسیم میشوند:

شیرینگ پک کابینی:

دستگاه شیرینگ پک کابینی به دلیل کوچک و قابل حمل بودن بسیار پرکاربرد هستند و برای بسته بندی محصولات مختلف در صنایع بسته بندی و به شکل دستی استفاده می شود. این دستگاه های شیرینگ به شکل میزهایی هستند که قسمتی برای قرار دادن محصول دارند. دستگاه شیرینگ کابینی با استفاده از گرمای ایجاد شده توسط المنت های برقی اقدام به گرم کردن نایلون برای پیچیدن نایلون دور محصول می شوند.

کاربرد دستگاه شیرینگ کابینی

دستگاه شیرینگ کابینی به دلیل کوچک بودن ابعاد آن نسبت به دستگاه شیرینگ تونلی، بیشتر در کسب و کارهای کوچک، قنادی‌ها، فروشگاه‌ها، انتشاراتی‌ها و کتابفروشی‌ها و به طور کلی هر کسب و کاری که نیاز به پلمپ و بسته بندی جمع و جور محصولات دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه کار دستگاه شیرینگ کابینی

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ کابینی بدین صورت است که ابتدا اپراتور رول پلاستیک متناسب با محصول را در قسمت رول بازکن قرار داده و از مسیر در نظر گرفته شده عبور می دهد. سپس میزکشویی رول را بر اساس عرض محصول به گونه ای قرار می دهد که پس از انجام عملیات دوخت و برش ضایعات ایجاد شده در قسمت بیرونی دوخت و به سمت اپراتور قرار گیرد.

شیرینگ پک تونلی:

دستگاه شیرینگ تونلی بیشتر در صنایع و کارخانجات و کارگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد و اولویت انتخاب این دستگاه، بسته بندی محصولات در تیراژ بالا می باشد و به این خاطر صنایع سراغ این مدل دستگاه می روند. شیرینگ پک تونلی؛ همانطور که از نام آن پیداست، با داشتن یک تونل حرارتی، فرآیند چسباندن نایلون به محصول و خنک کردن آن را انجام میدهد. محصول توسط نوار نقاله به داخل تونل حرارتی هدایت می شود.

همچنین شما می توانید مقالات زیادی را در زمنیه های نایلون گلخانه ای و فیلم استرچ را در سایت پوشش پلاستیک صائن مورد مطالعه قرار دهید.